SORTIDA AL POBLE ESPANYOL

El passat 6 de novembre la classe de les Bombolles vam anar d’excursió al POBLE ESPANYOL.

Al Poble Espanyol.

El Poble Espanyol és un museu arquitectònic situat a la ciutat de Barcelona.

A dins del recinte hi ha 117 edificis representatius d’Espanya que formen un poble amb els seus carrers, cases, places, tallers i restaurants. Al seu interior hi treballa una trentena d’artesans que fabriquen els seus productes.

La classe de les bombolles vam visitar l’artesà del vidre, el vidrier, per veure si amb el vidre es podien fer bombolles. Només arribar, ja ens estaven esperant per fer el taller de vitrall. Va ser molt interessant i ens vam aplicar molt per fer-ho com els veritables artesans.

El David, el responsable de l’activitat, ens va explicar que abans de pintar el vidre els artesans feien un disseny en paper i tothom va començar a fer el seu.També ens va explicar que hi ha colors transparents, opacs i translúcids i ens vam adonar que les bombolles de sabó podien ser transparent o translúcides però mai opaques. Vam acordar que a la classe ho miraríem.

La canya per bufar el vidre.

En acabar el taller, el David, ens va acompanyar al forn de vidre. Allà els artesans del vidre treballen modelant i bufant el vidre per fer objectes que després venen a les botigues.

Abans d’entrar, el David ens va explicar com els fenicis van veure que la sorra de la platja amb la sal del mar feia pedres brillants (vidre). Es van adonar que si barrejaven sorra amb sal i l’escalfaven en un forn a molts i molts graus obtenien vidre líquid per poder modelar. Els Egipcis van observar que segons quin mineral afegien a la barreja, el vidre es tenyia de color i van començar a fer objectes amb vidre de colors. Fins a les hores, tots els objectes de vidre tenien formes planes fins que els romans van inventar els motlles per bufar el vidre i van aconseguir fer objectes de vidre amb volum.

El David ens va ensenyar un d’aquests motlles i la canya que és el que es fa servir per bufar el vidre dins del motlle. Els artesans primer bufen una mica el vidre amb la canya i acaben de bufar a dins del motlle per a que el vidre agafi la forma.

Quin descobriment!!
Es poden fer bombolles que no siguin esfèriques?
Si són de vidre sí!!

Com que ja teníem moltes ganes de veure tot això que el David ens estava explicant, en ordre i en silenci, vam entrar al forn i…. quin espectacle! Per fi estàvem veient com feien bombolles de vidre. La veritat és que les bombolles que sortien de la canya no eren molt grans perquè l’artesà les ha de posar a dins del motlle per continuar bufant però quina sorpresa quan el vidrier va fer una gran, gran i gran expressament per a nosaltres però com que no la podia posar a dins del motlle la va haver de trencar.

Donant forma a la bombolla de vidre.PTDC0278

En algun moment es va sentir «Susana estan treballant en equip!» i tenien tota la raó els artesans estaven treballant en equip. Cada artesà feia una cosa; un vigilava el forn, l’altre bufava el vidre o li donava forma, l’altre el refredava i un altre el polia i el posava al prestatge. Això ens va fer recordar un Bon Dia fet a l’escola.

Després de la visita al forn vam dinar, com que teníem molta gana vam acabar aviat i vam estar una estona jugant. Abans de marxar del Poble Espanyol vam anar a fer un tomb pels carrerons per veure les diferents cases i edificis representatius. Vam veure altres artesans i botigues plenes d’objectes fets pels artesans del poble; objectes de cuir, guitarres espanyoles, tèxtils, ceràmica,…

Les Bombolles 1r B
Va ser un dia ple d’emocions i aprenentatges! Podeu veure les fotos al flickr de l’escola.
Aquesta entrada ha esta publicada en 1B, Curs 2014-2015, Primària. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 comentaris a l'entrada: SORTIDA AL POBLE ESPANYOL

1. Mireia diu:

Què interessant això de les “bombolles de vidre”! Quants descobriments!

2. Dani diu:

Gràcies a l’IE Les Vinyes per fer aquesta sortida. Els nostres nens han gaudit i aprés molt!

Els comentaris estan tancats.